søndag den 15. maj 2016

Tomater, agurker, peber og aubergine

Vejret i dag har ikke lige frem været til havearbejde og udendørsliv!
Det positive er, at min køkkenhave er blevet vandet uden at jeg behøvede at gøre noget, og regnvandsbeholderne er blevet fyldt op.
Men, jeg skal være ærlig at sige, at jeg har være lidt bekymret for mine små planter, som blev udplantet i sidste uge, især da det begyndte at hagle. Det kan være lidt voldsomt, men det ser ok ud indtil videre!


Heldigvis er det muligt at arbejde i drivhuset i alt slags vejr. Så i dag har jeg haft tid til at klargøre plante- og vandingskasserne samt spiralerne til de første planter.



Så nu er der plantet flg.
- 3 forskellige agurker (købte skole-, slange- og snackagurk planter )
- Aubergine 'Little fingers'  (fra frø)
- Lilla peberfrugt 'Purple beauty' (fra frø)
- Rød snackpeber (af frø fra min mor)
- Tomatplanter ('Green Zebra' og en mørkerød zebra bøftomat fra frø af tomater fra sommerferien i Provence sidste år)
Så venter blot timatplanterne min far har sået til mig- der er stadig 5 ledige plantehuller!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar