torsdag den 12. maj 2016

Et mindre hængeparti....

Jeg ved ikke hvor mange gange jeg mindet mig selv om det.., jordskokker skal graves op inden påske!!! 
Hvis ikke, bliver det et værre roderi i højbedet med risiko for at siderne presses ud ad pga. uanede mængder jordskokker senere på året.

Alligevel nåede jeg ikke liiiiige dertil før alt det andet sjove havearbejde med såning, plantning og pasning begyndte i april.

Så mit højbed med jordskokker så sådan ud indtil i aften


Vi har kun nået at spise fra højre side af bedet i vinter, så de seks planter til venstre har sørget for at lade hver enkel lille jordskok spire.... 

Så i aften har jeg været i gang med spaden for at fjerne de fleste skud og knolde. Om ikke andet, så blev hønsene vældig glade for de grønne skud.

Der var mange fine og rimelig ensartede knolde i blandt, så det var svært at vælge de ud, der skulle sættes i jorden igen.


Nu ser højbedet mere rimeligt ud, selvom der stadig vil komme langt flere jordskokker end vi kan spise her i huset (og vi spiser mange!).



Så er det hængeparti klaret.... 
Nu venter næste hængeparti: Skvalderkålen i staudebedet..... :(

Ingen kommentarer:

Send en kommentar