søndag den 12. maj 2019

Travle dage....

Så kom solen og de lidt varmere temperaturer... igen; skønt ☀️
I år er jeg bare rigtig bagud med haven - hele haven, både køkkenhaven og forberedelserne og såningen hertil, samt stauderne, buske og træer. 
Vi valgte at tage på ferie i påsken, hvor det helt klart var havevejr i Danmark, så det er jo bare at smøge ærmerne op og komme i gang og så kan jeg jo gå og mindes en skøn ferie fuld af dejlige oplevelser. 
Det er jo det dejlige ved haven, den løber ingen vegne og hvad der ikke bliver nået af beskæring og klipning bidrager jo stadig til naturen, som jeg holder så meget af. Og måske jeg må ty til at købe planter til køkkenhaven og drivhuset enten på de utallige plantemarkeder rundt omkring eller fra en planteskole, så vi stadig kan få lækre grøntsager fra egen køkkenhave. Det kommer jeg mig nok over. 

Vi har jo desværre ikke uanede mængder timer i døgnet, selvom jeg tit planlægger sådan. Jeg er en såkaldt tidsoptimist, hvilket ligger til min familie, hvor vi har så mange ting, vi gerne vil, kreative ideer der skal prøves af og så helt igennem er gør-det-selv mennesker, som smøger ærmerne op og går i gang, hvilket selvfølgelig også betyder at vi får udrettet en masse. Vores hjerner har bare mange flere kreative og produktive ideer, end tiden tillader!

Weekenderne i maj er allerede fyldt op med planer; opsætning af hegn, plantning af massevis af sargentsæble buske, hasselnødder, hyld mm. som levende hegn for at prøve at få min have til igen at blive Min Hemmelige Have. For sandt at sige så har udstykningen af jorden omkring os til boligområde fjernet størstedelen af bevoksningen omkring os, hvilket stort set har blottet hele haven. Så genskabning af Min Hemmelige Have har høj prioritet i år med etablering af nye læhegn af forskellig art, til gavn for både os selv, bier, fugle og andre dyr i haven. 
Udsynet fra køkkenhaven før og nu.
Forår 2016
Forår 2019

Ingen kommentarer:

Send en kommentar