søndag den 27. januar 2019

Omskifteligt vintervejr

Sidste weekend vågnede jeg op til frost på græsset og solskin. Vintervejr, der i den grad fylder mig med energi og lyst til bare at komme udenfor og lave noget.
Det fik mig i køkkenhaven og jeg fik lettet på den øverste frosne jord og fandt de fineste jordskokker i rigelige mængder, gravede porrer op og plukkede den sprøde grønkål.


Igår morges var græsset så dækket af fin hvid sne og sneen dalede ned, hvilket absolut ikke er nogen hindring for at komme ud og få frisk luft og røde kinder. 


Men i morges kom regnen så og nu er det fine hvide landskab helt væk igen, og en kop te foran brændeovnen med havebøger og -blade virker bare så meget mere tillokkende. 
Sådan er det danske vejr som omskifteligt; det giver daglig forandring, hvilket jeg egentlig sætter så meget pris på!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar