mandag den 13. marts 2017

Forår...... !!!

Dagene tager godt til nu, faktisk er det lyst både når jeg kører på arbejde og når jeg kører hjem igen; det er dejligt og lige hvad mit humør og sind trænger til.


Det kribler for at komme ud i det fine vejr, så snart det er muligt, - og denne weekend bød på nogle gode arbejdsdage, hvor jeg fik ordnet staudebedet, samlet en masse nedfaldne grene fra græsplænen og så selvfølgelige blev der også tid til at så de første grøntsager.

Jeg har fået sået første hold af kål (har massevis af frø fra tidligere år):
- spidskål, rød rosenkål, romanesco blomkål og glaskål, som nu står i vinduet i gæsteværelset side om side med de spirrende kartofler.


Desuden kom posten endelige med min frøbestilling fra Albinus frø med forskellige rødbede sorter (rød, gul og stribet), en tidlig tomat Bloody Butcher (som jeg fik anbefalet til et foredrag om køkkenhaven i Haveselskabet) og så et par nye ting som skal prøves af i år, nemlig edamame-bønne og ruccola.
Tomatfrøene er sået, ligesom auberginefrøene Little fingers, som jeg allerede prøvede at dyrke første gang sidste år. Auberginerne har en god størrelse og bliver ikke så bitre.
Jeg nåede også at få gravet en massed dejlig, lækker, svampet og ormefyldt kompost ud af kompostbunken, og lagt på højbedet som i år skal være kålbed. - Jeg kan næsten ikke vente.


Nu er havesæsonen rigtig gået i gang!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar