fredag den 30. oktober 2015

Hvornår er nok nok?

Her i huset debatterer ind imellem,  hvornår nok er nok. Det være sig om arbejde, penge, haven, mad etc.

Min kære mand er oftest i foråret efter mig vedrørende, hvornår jeg har frø og planter nok til køkkenhaven og hvor meget vi egentlig kan spise.
Dertil kan jeg bare sige, at det er svært ikke at plante alle de fine små planter ud, når frøene har gidet spire. Og vores familie kan reelt spise ret meget i løbet af et år; faktisk er det kun jordskokkerne vi har problemer med at få fuldstændig udryddet i løbet af foråret. Der er simpelthen for mange, men dem er jeg altså ikke helt herre over, de skyder jo op her og der og alle vegne.

Nå, men i weekend var det så tid til at få de frostfølsomme planter indenfor, inkl. min mands samling af agaver, som han har skaffet sig på mere eller mindre ret vis de seneste sommerferier i Frankrig og Kroatien. Her er mange forskellige varianter og størrelser.
Her rejste jeg så spørgsmålet om hvornår nok er nok?......

Her et lille udsnit af agaver, der står flere i gulvhøjde.



Jeg er glad for vi pt. har så meget plads på gården, for ellers ville jeg ikke ane, hvor vi skulle gøre af alle disse agaver - der er ca. 40 stk. 
Så hvornår er nok nok?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar